E-Ticaret

Web tasarım, firmanızın internetteki kurumsal arayüzüdür. Web tasarım, işlevsel yönden kolay kullanımı, sade ve kolay erişilebilir içeriği ile sizin interaktif ortamdaki kimliğinizdir.

Anasayfa Hizmetlerimiz E-Ticaret

E-Ticaret

E-Ticaret Dönemi

Günden güne değişimine ayak uydurduğumuz bir teknoloji dünyasında yaşıyoruz. Geçmişin geleneksel medya araçlarının yerini alan yeni medya sistemleri, dünya düzenini adeta yerinden oynatırken bizlere de ayak uydurmak düşüyor. Teknoloji dünyasına güçlü bir adım atmaya hazırlanırken, hayatımızda yer alan birçok kavram da doğru orantıda gelişim gösteriyor. Örneğin geçmişin pazar yerleri ve ekonomik düzlemlerinin konumu e-ticaret kavramı ile sarsılmaya başlıyor. Günümüzde hüküm süren ve geleceğe doğru emin adımlarla ilerleyen yeni dünya düzeninin temelini toplumsal olaylar oluşturuyor. 2019 yılının ikinci yarısında hayatımıza giren pandemi, hükmünü sürdüren geleneksel düzene karşın yeni medya teknolojilerine olan ihtiyacı kamçıladı. Eğitim ve kariyer gibi yaşamsal faaliyetlerin de yeni düzene uyum sağlamasıyla birlikte neredeyse her adım, internet mecraları üzerinden gerçekleştirilebilir kılındı.

İnternet dünyasının büyük bir rol üstlendiği dijital dönüşüm süreci, yaşamsal faaliyetlerin sanal mecra üzerinden gerçekleştirilebilmesini mümkün kılıyor. Teknoloji dünyasının egemenlik sürecinin yanı sıra insan yaşamına faydalarından da bahsetmek gerekiyor. Dijital mecralara uyum sağladığımız dönüşüm evresinde, insanların yaşamsal faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere harcadığı zaman ve enerjiden tasarruf sağlanıyor. İnternet vasıtasıyla ticaret gibi iletişimin büyük bir paya sahip olduğu kavramların da hedef kitleye ulaşabilmesi daha mümkün hâle geliyor.

E-Ticaret Nedir?

Elektronik ticaret anlamına gelen e-ticaret, 1995 yılı itibariyle hayatımıza girmiş bir kavramdır. Elektronik ticaret, hizmet ve ürünlerin tüketiciler ile online kanallar vasıtasıyla bir araya getirildiği ticaret türüne verilen isimdir. Geleneksel ticaret yöntemlerinin yerini alan e-ticaret; satış, ödeme, dağıtım, reklam ve iletişim gibi tüm faktörlerin internet vasıtasıyla gerçekleştirildiği bir sistemi tanımlar.

Dünya genelinde geleneksel ticaret yöntemiyle çalışma standartlarını sürdüren küçük ve büyük ölçekli şirketler, dijital dönüşüm ile birlikte ticari yönlerini online kanallara çevirmeye başladı. Elektronik ticaret fiziki mağazaya sahip markaların yanı sıra özellikle küçük ölçekli firmaların büyüme endekslerini destekleyen bir sistem olma özelliği taşıyor. Bunun en büyük nedeni ise, e-ticaretin hedef kitle ile doğrudan ve hızlı bir biçimde iletişim kurabilmesi. Kısa sürede sağlanan hedef kitle iletişimi ile satış potansiyeli yükseldiği gibi ödemeler de hızlıca alınabiliyor. Elektronik ticarete adım atma aşamasında iş potansiyeli stoklu ve stoksuz olarak birbirinden ayrılıyor.

Stoksuz E-Ticaret Nedir?

Expresajans  anlamını taşıyan stoksuz elektronik ticaret, firmaların herhangi somut bir stoğa ihtiyaç duymadan online kanallar üzerinden satış yapabilmesi olarak isimlendirilir. Stoksuz e-ticaret, firmanın elinde bulunmayan bir malın stok hâlinde tutulmadan satılması işlemidir. Günümüzde birçok firma; depolama, stok ve eleman maliyetlerini ortadan kaldırmak için stoksuz e-ticaret yapmayı tercih eder. Şirketlerin online ticarette başvurduğu stoksuz çalışma prensibinin müşteri ile firma noktasında avantaj ve dezavantajları bulunur.

Stoksuz Ticaret Avantajları

Stok olmamasından kaynaklı bir depo masrafına ihtiyaç duyulmaz.

Stoksuz çalışma prensibinde depoda çalışacak bir elemana gereksinim yoktur.

Ürünler alınmadan, direkt site üzerinden satış imkânı bulunur.

Yeni girişimcilerin büyük sermayelere ihtiyaç duymadan e-ticarete atılmasına olanak sağlar.

Stok maliyeti noksanlığı sayesinde farklı kategorilerden sağlanan ürün çeşitliliği ile satışlar yapılabilir.

Bir kargo firması ile anlaşmaya gerek duyulmaz.

Stoksuz Ticaret Dezavantajları

Tedarikçinin teslimat işlemini zamanında yapması gerekir. Aksi takdirde tüketiciler ile doğrudan problem yaşanır.

Ürünler hakkında detaylı bilgi sahibi olmanız gerekir. Müşteri, satın alacağı bir ürün hakkında sorular sorabilir. Söz konusu sorulara eksik ya da yanlış cevap vermek güven zedelenmesine yol açar.

Stoksuz elektronik ticaretin dezavantajlarından korunmak için müşterilerin de dikkat etmesi gerekenler bulunur. Yanlış ya da hasarlı ürün gönderimi gibi durumlardan kaçınmak için güvenilir dropshipping firmalarından alışveriş yapmak önemlidir.

E-Ticaretin Avantajları Nelerdir?

Dijital dönüşüm çağıyla birlikte e-ticaret, satış kanallarında yükselişe geçen bir sistemi tanımlar. Yenilikçi medya teknolojileri ile insanların yaşamında büyük bir yere sahip olan e-ticaret, reklam benzeri yollarla kısa sürede hedef kitleye ulaşabilir. İnsanlar, günün büyük bir çoğunluğunu geçirdiği sosyal medya üzerinden farkında olarak ya da olmayarak e-ticaretin himayesi altına girerler. Bunun sebebini reklamlar, sosyal medya içerikleri ve gözlemler oluşturur. Günümüz dünyasında yeni nesil bir teknoloji olarak adlandırılabilecek e-ticaretin yaşama sağladığı birçok avantaj bulunur.

Zaman Yönetimi

Dijital dönüşüm evresinde hayatımıza dahil olan e-ticaretin en büyük avantajlarından birisi zaman yönetimi kavramıdır. Geleneksel ticaret sektöründe; satış, hedef kitleye erişim, tedarik ve ödeme yöntemleri oldukça uzun bir süreci kapsıyordu. Yenilikçi medya teknolojileriyle birlikte hayatımıza giren e-ticaret; alım, satım, tedarik, ödeme ve hedef kitle ulaşımı gibi eylemleri kısa yoldan gerçekleştirmeye imkân tanıyor. Özellikle reklam içerikleri, ürünlerin kısa sürede hedef kitleye pazarlanmasının önünü açıyor. Bu sayede zamandan büyük ölçüde tasarruf etmek mümkün hâle geliyor.

Yenilikçi İş Fikirleri

Teknolojiye yüzümüzü çevirdiğimiz günden beri yaşamsal faaliyetlerimiz kökten değişimlere uğruyor. Yaşamlarımızın geçirdiği değişimlerin büyük bir çoğunluğu iş dünyasında görülüyor. Geçmişte kabul gören ve gelenekselleşmiş iş fırsatlarının yerini günümüz teknolojisiyle harmanlanan meslek dalları alıyor. E-ticaretin bu dönüşüm sayesinde ortaya çıkardığı  alanlardan birini de kârlı ve yeni iş fikirleri oluşturuyor. Hedef kitleye kısa yoldan ulaşım sağlayan e-ticaret, gelecek için yeni istihdam olanakları sunmaktan geri kalmıyor. E-ticaret mesleklerinde kullanılan kâğıt, kartvizit ve çeşitli tüm gereksinimleri expres ajans sitesi üzerinden kısa sürede temin edebilirsiniz.

Kolay İletişim

Günümüz e-ticaret hizmetlerini gerçekleştirme noktasında hedef kitle ile doğrudan iletişim hayati önem arz ediyor. E-ticaret, hedef kitle üyeleriyle internet üzerinde kısa sürede iletişim kurulmasını sağlıyor. Arama motoru optimizasyonu ve reklam stratejileri ile hedef kitlenin  önüne çıkarılan e-ticaret sitesi, müşteriye kısa sürede alışveriş imkânı tanıyor.